
W końcu moje marzenia zaczynają się spełniać i na iOS zaczynają powstawać skradanki. Nie są może jeszcze tak bogate w oprawę audio wizualną jak na konsolach ale kto wie jak będzie w przyszłości.
Jedną z gier, które przykuły moją uwagę to Agent RX zaciekawiony jak będzie się prezentować tym bardziej, że jest oparta o silnik Unreal dużo nie myśląc zabralem się za uruchomienie i poznanie gry.
W grze wcielamy się w tytułowego Agenta RX i mamy za zadanie cicho i niewidocznie prześlizgnąć się miedzy wrogami i kamerami tak by nas nie dostrzegli i alarmu nie wszczęli. Na myśl przychodzi skojarzenie z serią Metal Gear Solid i Sneak w roli głównej.
Nie dysponujemy bronią ani apteczkami – po pewnym czasie zdrowie samo nam się regeneruje i odnawia.
W grze czekają na nas liczne zagadki jak np znalezienie i odkrecenie zaworu z parą by wypuścić na przeciwnika lub hakowanie komputera by drzwi mogły sieę otworzyć.
Na chwilę obecną mamy dwa epizody a trzeci ma być dostępny w przyszłości. Aby móc zagrać w każdy następny musimy przejść wcześniejszy. Na jeden epizod składa się pięć poziomów.
Sterowanie tam gdzie wskażemy że ma iść nasz bohater tam idzie. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że trzeba dokładnie wskazać miejsce przeznaczenia bo on sam przeszkody nie ominie jak stanie mu ona na drodze. Kamerę możemy dowolnie obracać a nawet przybliżać i oddalać.
Podczas głównej rozgrywki naszą postać widzimy z góry a jedynie w czasie przerywników, które mają na celu posunąć akcje do przodu to z bliska.
Grafika nie powala, widok z góry nie jest dopieszczony ale najbardziej rażą w oczy zastosowane czcionki są po prostu brzydkie i wymagają poprawy bo odrzucają.
Muzyka osobiście uważam, że pasuje i jest całkiem przyjemna i klimatyczna. Szkoda, że podczas krótkich przerywników a nawet rozmów przeciwników producent nie pokusił się o nagranie ścieżki dźwiękowej i musimy czytać co się dzieje.
Podsumowując gra mimo wszystko jest nowatorską pozycją i wartą zagrania jeśli tylko lubimy gierki gdzie trzeba wykazać się sprytem a nie szybkim strzelaniem by przejść do następnego etapu. To od nas zależy czy zabijemy strażników, którzy stają nam na drodze czy miniemy w sposób niezauważony.
Gra mogłaby być bardziej rozbudowana chociażby o mówione dialogi i możliwość ukrywania zwłok przeciwników a także lepszą inteligencję wrogów.
W grze na ten moment nie znajdziemy mikropłatności co przemawia na jej korzyść i uniwersalność więc śmiało zagramy na iPhone, iPod Touch i IPad.
[asa_item id=”815591919″ more_info_text=”open in App Store…”]