Najwięcej czasu przy komputerze spędzam na pracy z tekstem. Moja praca polega na pisaniu, edytowaniu, poprawianiu treści. Dotychczas korzystałam przy tym jedynie z systemowego schowka, który pozwala na kopiowanie treści do różnych dokumentów, ale nie jest doskonały. Korzystając z niego ciągle muszę bowiem pamiętać, żeby zanim skopiuję kolejny kawałek tekstu, link, fragment wiadomości- wkleić to, co w owym schowku się właśnie znajduje. Inaczej utracę to bezpowrotnie.
Często zdarzało mi się bowiem, że mając skopiowany kawałek tekstu, który planowałam wkleić w dalszej części dokumentu, a ktoś podesłał mi interesujący link, albo sama znalazłam jakąś ciekawą wiadomość, skopiowałam ją aby posłać dalej i… traciłam potrzebny na potem tekst.
Na szczęście do testów została mi udostępniona aplikacja Paste (www.pasteapp.me). Jest to bardzo prosta aplikacja, która spełnia wszystkie moje potrzeby.
Dzięki niej mogę wklejać tekst, który skopiowałam kilka godzin wcześniej, a po drodze użyłam skrótu command+V jeszcze kilkukrotnie. Wystarczy kliknąć na ikonkę na pasku górnym, aby dostać się do preferencji i ustawić na przykład skrót klawiszowy dla podglądu skopiowanych treści.
Program monitoruje i zapisuje wszystkie operacje na tekstach związane z „Kopiuj/Wklej”. Posiada także opcję szukania, co umożliwia odnalezienie nawet bardzo starych treści. Jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze i nie raz uratował mi życie (a przynajmniej część mojej pracy).
[asa_item id=”967805235″ more_info_text=”open in App Store…”]