Minął ponad rok kiedy studio FDG Entertainment wydało wspaniałą przygodówkę Oceanhorn ™ na iUrządzenia a teraz doczekaliśmy jej aktualizacji. Nowa aktualizacja przynosi istotne ulepszenia grafiki jest to bardzo dobrze widoczne na nowym iPhone 6 Plus i iPad’zie Air 2. Poprawiono wyświetlany obraz, zwiększono ilość klatek do 60 na sekundę, dodano większą ilość wielokątów odwzorowujących efekty otaczającego nas świata. Należy zaznaczyć, że jeśli nie dysponujemy najnowszym iPad’em lub iPhone`m to nic gdyż w dalszym ciągu możemy uruchomić grę nawet na leciwym już iPad’zie 2 tylko wtedy wszystkich tych efektów nie uświadczymy.
Prócz tych usprawnień dostaliśmy także rozszerzenie gry o nowe elementy. Najważniejsze co z pewnością ucieszy wszystkich tych, którzy wcześniej zakupili Oceanhorn ™ za aktualizacje nie trzeba dodatkowo płacić.
Dodatkowo wydawca gry zorganizował konkurs gdzie do wygrania jest iPad Air 2 więcej informacji znajdziesz pod tym linkiem.
A teraz garść informacji dla wszystkich tych, którzy nie mieli okazji zagrać ani poznać do ter pory Oceanhorn ™.
Jest to przygodówka, która całymi garściami czerpie z serii The Legend of Zelda wydanej blisko 25 lat na Nintendo.
W grze wcielamy się w postać młodego chłopaka, który to wyrusza na poszukiwanie swego ojca. Ojca, który rzucił wyzwanie chodzącemu złu tytułowemu Oceanhornowi zagrażającemu istnieniu świata. W tym celu by mieć szansę w walce z mechaniczną bestią będziemy musieli odnaleźć trzy artefakty żywiołów i z pomocą miecza, tarczy, łuku, bomb a nawet kamieni lub skrzynek pokonać wszystkich, którzy staną nam na drodze.
Do naszej dyspozycji oddano kilkanaście wysp, przemieszczać się między nimi będziemy za pomocą łódki.
Podczas przeszukiwania kolejnych miejsc możemy niszczyć butelki, wazony, ścinać krzewy w celu odnalezienia dodatkowych monet, serduszek, kluczy i niebieskiego kryształu.
W tym czasie na naszej drodze prócz potworów staną również do rozwiązania zagadki przestrzenno – logiczne jak np. ułożenie kamieni na mechanicznych przyciskach w celu otwarcia przejścia.
Ale to nie wszystko, każda z wysp żyje własnym życiem z odmiennym klimatem i jest zamieszkana przez różne dodatkowe postacie z którymi warto rozmawiać by poznać lepiej historie przygotowaną przez twórców gry, a także dowiedzieć się o dodatkowych zadaniach.
W porównaniu do innych gier Oceanhorn ™ wyróżnia się swobodą w zwiedzaniu świata mimo, że fabuła jest liniowa to zadania poboczne możemy wykonywać w dowolnym momencie. Na każdej wyspie ukryte są tajne przejścia prowadzące do dodatkowych unikalnych skarbów z czerwonymi kamieniami za które dostaniemy dodatkową nagrodę.
Co jakiś czas w celu popchnięcie głównej fabuły do przodu przyjdzie nam pokonać sporych rozmiarów szefa.
Grafika szczególnie na najnowszych iUrządzenia robi bardzo dobre wrażenie, dbałość o szczegóły widoczna jest na każdym kroku.
Poniżej możecie zobaczyć zrzuty ekranu w pełnej rozdzielczości z iPhone 6 Plus:
Oprawa dźwiękowa także pozytywnie zaskakuje w zależności od tego w jakiej lokacji się znajdziemy dostosowuje się do niej czy to w lochu czy na lądzie lub w wodzie. Wszystko to za sprawą Japońskich wirtuozów dźwięku: Nobuo Uematsu (odpowiedzialnego za udźwiękowienie Final Fantasy) i Kenji Ito (Seiken Densetsu).
Na uwagę zasługuje także fakt, że zapis gry jeśli tylko pozwolimy i mamy włączymy dostęp do internetu odbywa się do iCloud dzięki temu grając na iPhone możemy śmiało dokończyć na iPad’zie.
Szkoda tylko, że nie ma polskiej wersji językowej.
[asa_item id=”708196645″ more_info_text=”open in App Store…”]