Na samym początku kilka informacja. Jeden program obsługuje jeden z trzech serwisów, a cena poszczególnej aplikacji to $0.99, więc cena na stawki z Mac AppStore nie jest wygórowana, a aplikacja naprawdę warta uwagi. Przyznam szczerze, że aplikacje na długo zagoszczą na moim MBP, chociaż brakuje mi powiadomień o których będziecie mogli przeczytać w dalszej części recenzji to i tak program watro nabyć.
Porównanie wyglądu aplikacji Head for Facebook w wersji desktop-owej, oraz mobilnej.
Poszczególne programy dają nam dostęp do naszych kont w serwisach: Facebook, Twitter, oraz Instagram. Dodatkowo w dwóch pierwszych mamy do wyboru „desktopowy”, oraz mobilny wygląd. Może przybliżę wam nieco, o co dokładnie chodzi. W wersji desktopowej mamy obraz tak, jak gdybyśmy uruchomili serwis poprzez przeglądarkę (niestety nie działa ta opcja w Head for Instagram), natomiast wersja mobilna to nic innego jak widok dokładnie taki sam jak z poziomu aplikacji na iOS’a.
Porównanie wyglądu aplikacji Head for Gmail w wersji desktop-owej, oraz mobilnej.
Ikony możemy umiejscowić na bocznych krawędziach naszego ekranu. Jeżeli macie ustawiony dock po lewej stronie, wtedy ikony możecie umiejscowić po prawej stronie, oraz na dole.
Ikony po stronie:
lewej
prawej
W ustawieniach mamy opcje dotyczące tła,dezaktywacji programu, oraz ustawień generalnych.
W ustawieniach generalnych mamy dostępne takie opcje jak np. czy chcemy uruchomić program wraz z logowaniem, czy ma się pojawiać ikona programu na górnym pasku, oraz czy ikona ma się automatycznie chować, gdy jest nieużywana.
Do dezaktywacji programu może nam posłużyć kliknięcie gdziekolwiek indziej, niżeli w program. Jeżeli chodzi o tło, to tu mamy możliwość pozostawienia tła bez zmian w momencie, gdy aplikacja jest używana lub przyciemnić ekran, albo dodać efekt „blur”, czyli rozmazanie. Dodatkowo w każdej aplikacji w prawym dolnym rogu mamy „suwak”, którym ustawiamy przejrzystość programu.
Efekt “blur”, czyli rozmazanie.
Programy sprawują się bardzo dobrze nie musimy mieć uruchomionej przeglądarki wystarczy uruchomić wybrany program. Jeżeli chodzi o aplikacje to tu nie mam się do czego przyczepić natomiast brakuje mi w nich kilku funkcji. Na przykład w momencie, gdy ktoś o nas wspomni w serwisie Twitter, czy Facebook nie dostajemy żadnego powiadomienia. Natomiast bezpośrednio z aplikacji do Instagramu nie możemy dodać nowych zdjęć.
Zdjęcie w momencie użycia programu Head for Instagram. Niestety mamy do dyspozycji tylko jedną wersje.
Podsumowując w tej cenie ($0.99, każda aplikacja) nie znajdziecie nic lepszego, a głównym zadaniem aplikacji jest ułatwienie nam przeglądnięcia nam informacji z naszych serwisów niżeli zapewniać nam pełne wsparcie.
Wygląd programu Head for Twitter w wersji desktopowej, oraz mobilnej.
[asa_item id=”663365129″ more_info_text=”open in App Store…”]
[asa_item id=”668322111″ more_info_text=”open in App Store…”]
[asa_item id=”668547926″ more_info_text=”open in App Store…”]